Mersis uygulaması Ticaret Bakanlığının talimatı ile 18.01.2014 tarihinden itibaren Bursa Ticaret Sicili Müdürlüğünde kullanıma açılmıştır. 20.01.2014 tarihinden itibaren Yeni Kuruluş, merkez nakli ve şube açılış işlemleri, 19.11.2014 tarihinden itibaren de tüm tescil işlemleri MERSİS ( Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) üzerinden başvurularak alınmaya başlanmıştır. Başvurular elektronik ortamda http://mersis.gtb.gov.tr adresi üzerinden yapılmaktadır. MERSİS Kullanım Kılavuzu/ Yardım Dökümanlarına; MERSİS ana sayfasında yer alan “ Yardım/ Kullanım Kılavuz” alanından; kullanıcı girişi yapıldıktan sonra “Yardım – Videolar” alanından veya https://mersis.gtb.gov.tr/Common/Yardim/Videolar linkinden ayrıca Odamız web sayfasında yer alan “Oda İşlemleri - Tescil ve Kayıt – MERSİS Kullanım Kılavuzu” klasörü ile https://www.btso.org.tr/Default.asp?page=membership/traderegistration.asp linkinden ulaşılabilir.
MERSİS Üzerinden Şirket Kuruluş İşlemi İş Akışı
1. Aşama
MERSİS sistemine giriş için http://mersis.gtb.gov.tr adresinden MERSİS hesabı, e-devlet şifresi, e- imza veya mobil imza ile sisteme giriş yapılmalıdır. MERSİS hesabınızı giriş sayfasında bulunan “üye ol” sekmesinden yapabilirsiniz.
2. Aşama
Mersis girişinden sonra “ Kuruluş Başvurusu” işlemleri üzerinden işlem süreçleri tamamlanarak (Kurucuların kimlik bilgileri ile adres bilgileri elektronik ortamda ilgili veri tabanlarından alınmaktadır. Eğer kurucuların ve yetkililerin ikamet adresleri sistemde çıkmaz ise Nüfus Müdürlüklerine başvurulmalıdır. ) anasözleşme oluşturulur. Anasözleşmedeki kurucuların imzaları Müdürlüğümüzce onaylanmaktadır. Anasözleşme onayı ve kuruluş tescili için www.btso.org.tr adresinde bulunan Ticaret Sicili Online Randevu Sisteminde “YENİ KAYIT” bölümünden randevu alınarak Müdürlüğümüze başvurulmalıdır.
MERSİS Üzerinden Tescil İşlemi İş Akışı
1. Aşama
MERSİS programınahttp://mersis.gtb.gov.tradresinden Mersis kullanıcı girişi, e-devlet şifresi, e-imza veya mobil imza ile giriş yapılmaktadır.
2. Aşama
Değişiklik İşlemleri üzerinden yapılacak tescil işleminin türüne göre işlem süreçleri tamamlanarak başvuru hazırlanır ve onaya gönderilir. Onaya gönderilen işlem için sistem tarafından bir talep numarası verilir. Yapılan başvurusundan vazgeçilmek istendiğinde veya düzeltme gerektiren durumlarda MERSİS üzerinden iade talebi oluşturulması halinde başvurunuz Müdürlüğümüzce iade edilir.
3. Aşama
Tescil başvurusu Onaya gönderildikten sonra www.btso.org.tr adresli web sayfamızın “Tescil ve Kayıt” bölümünde ilgili tescil evrakları ile birlikte Ticaret Sicili Online Randevu Sisteminden “ Tescil İşlemleri” nden randevu alınarak Ticaret Sicili Müdürlüğüne başvurulmalıdır.
Harçlar ve ilan bedeli ve diğer ödemelerinizi, Odamızda bulunan banka veznesinden, kredi kartınız ile kiokslardan veya web sayfamızdan yapabilirsiniz.
Ayrıca MERSİS hakkında ayrıntılı her türlü bilgiyi www.btso.org.tr adresli web sayfamızın “Tescil ve Kayıt” bölümünde bulunan MERSİS klasöründen ve şirket klasörlerinin içerisinde bulunan yardım dokümanlarından, http://mersis.ticaret.gov.tr adresli web sayfasından ve Ticaret Bakanlığının Çağrı merkezinden (444 84 82) ulaşabilirsiniz.
MERSİS E- Belge İşlemleri
Ticaret Sicili Tasdiknamesi, İflas ve Konkordato Belgesi, Durum Belgesi ve Merkez Nakli Belgesi (TSY. 111. Madde) başvurularınızı mesai saatleri (08.30-17.00) içerisinde https://mersis.gtb.gov.tr adresinden yapabilirsiniz. Mersis kullanıcı girişindn sonra “Belge Başvuruları” alanından talep ettiğiniz belge başvurunuzu oluşturduktan sonra belge harcını kredi kartı ile sanal pos üzerinden ödeyerek başvurunuzu tamamlayınız.
Belgeniz e-imza ile imzalandıktan sonra “Belge Başvuruları” bölümünde hazır olacaktır. E- belgenizi bilgisayarınıza indirebilir ya da çıktı alabilirsiniz.
İmza Beyanının Dijital Olarak Alınması İle Görev/ Yetki Kabul Modülü
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40’ıncı maddesi kapsamında MERSİS’te şirket/işletme adına imzaya yetkili - yeni nüfus cüzdanına sahip Türk Vatandaşı - kişilerin imza verilerinin elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi işlemleri ve şirket yetkililerinin görev kabul beyanlarınının elektronik ortamda verilebilmesini teminen “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturulmuştur.
Temsile yetkili olan kişilerin imza verisinin temini ve görev kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla hazırlanan uygulama devreye alınmıştır.
Yeni uygulamaya ilişkin yardım dökümanlarına, MERSİS ana sayfasında yer alan “Yardım/ Kullanım Kılavuzları - Dijital İmza Beyanı İşlemleri”, MERSİS’e kullanıcı girişi yapıldıktan sonra “Yardım – Videolar – Dijital İmza Beyannamesi” kez Nakli Belgesi (TSY. 111. Madde) başvurularınızı mesai saatleri (08.30-17.00) içerisinde https://mersis.gtb.gov.tr/Videolar/Common/Dijital%20%C4%B0mza%20Beyannamesi.mp4 adımlarından ya da Odamız web sayfası www.btso.org.tr de yer alan “Oda İşlemleri - Tescil ve Kayıt - MERSİS Kullanım Kılavuzu” klasöründen https://www.btso.org.tr/Default.asp?page=membership/traderegistration.asp ulaşılabilir.
HATIRLATMALAR
Mersiste onaya gönderilen başvuru“ TSM ONAYINDA” veya “ TSM veya NOTER ONAYI BEKLEMEKTEDİR” adı altında sistemde görülmekte olup, bunların anlamı Ticaret Sicili Müdürlüğüne tescil evrakları ile birlikte başvuru yapılabileceğidir.
Unvanınız, “Unvan Tebliği”ne göre belirlenmeli ve www.ticaretsicil.gov.tr adresinden veya Müdürlüğümüzden uygunluğu kontrol edilerek MERSİS programından rezerve edilmelidir.
Yapılan başvurusundan vazgeçilmek istendiğinde veya düzeltme gerektiren durumlarda MERSİS üzerinden iade talebi oluşturulması halinde başvurunuz Müdürlüğümüzce iade edilir.
Yabancı gerçek kişiler öncelikle Noter onaylı pasaport tercümeleri, ikamet adresleri (Türkiye de ikamet edenler için ikamet tezkeresi) ve vergi kimlik numaraları ile Müdürlüğümüze başvurmaları gerekmektedir.
Yabancı tüzel kişiler, Dernekler, Vakıflar ve diğer kurum ve kuruluşların MERSİS’ e tanımlanmaları için ise; Şirket / Kurum unvanı, adresi, vergi kimlik numarası ve uyruk bilgileriyle birlikte Müdürlüğümüze başvurarak sisteme kayıt yaptırılmaları sağlanmalıdır.